Subject: Krvelaane mahasõidu ehitamise taotlus
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 9 Feb 2024 09:29:17 +0200

Tere,

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Merike

From: Koit Viliberg <[email-masked]>
Sent: Friday, February 9, 2024 9:26 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: Ajutise mahasõidu ehitamise taotlus

Tere

Transpordiameti pakutud ristumiskoht sobib. Lisan manusesse ka vabas
vormis taotluse.

Koit Viliberg

Juhatuse liige

MOB: +37258440269

 <https://vooremets.ee/>

Voore Mets OÜ

48304 Tellissaare 1 Jõgeva, Eesti

 <http://www.vooremets.ee/> www.vooremets.ee

 <https://foreko.ee/>

 <http://www.foreko.ee/> www.foreko.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 8, 2024 12:40 PM
To: Koit Viliberg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Ajutise mahasõidu ehitamise taotlus

Aadressilt [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  ei saadeta teile sageli
meilisõnumeid. Lugege täpsemat teavet selle kohta, miks see on oluline
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>

Tere.

Olete pöördunud Transpordiameti poole sooviga rajada riigiteelt 24
Tapa-Loobu tee ajutine või alaline mahasõit juurdepääsuks Kõrvelaane
(katastritunnus 27202:001:0135) kinnistule Uku külas Kadrina vallas
Lääne-Viru maakonnas. Mahasõit on vajalik metsamajanduslike tööde
läbiviimiseks. Soovite rajada mahasõidu alloleval väljavõttel näidatud
asukohta.

Vastame Teile infopäringu korras. Infopäringuna anname selgitusi vastavalt
piirkonnas kehtivate planeeringute põhimõtetele ja kliimaministri
17.11.2023  <https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009> määruse nr 71
„Tee projekteerimise normid“ (edaspidi normid) nõuetele.  Infopäringu
vastuskiri ei ole haldusakt, st kummalegi kirja osapoolele ei teki sellest
õigusi ega kohustusi.

Kui mahasõit (edaspidi ristumiskoht) on mõeldud teenindama planeeritavat
uut hoonet või muud rajatist, siis anname oma seisukohad kas kohaliku
omavalitsuse detailplaneeringule või projekteerimistingimustele.

Kui soovite taotleda juurdepääsu olemasolevale katastriüksusele selle
tänase sihtotstarbe teenindamiseks (näiteks põllutehnika juurdepääsuks
maatulundusmaale), siis anname nõuded maaomaniku või tema volitatud
esindaja taotluse alusel.

Teie poolt välja pakutud asukoht (km 14,85) ei ole paraku ristumiskoha
rajamiseks sobiv järgmistel põhjustel.

Selgitame, et Transpordiamet lähtub ristumiskoha asukoha määramisel
juhendis „Ristmike vahekauguste ja nähtavusalade määramine“ toodust.
Muuhulgas peab olema tagatud ristumiskohtade vähim omavaheline kaugus.

Riigi tugimaanteel liiklussagedusega 500-1500  (riigitee 24 liiklussagedus
on 1045 a/ööp) peab olema tagatud ristmike vähim omavaheline kaugus 100
meetrit, st Kõrvelaane kinnistu ristumiskoha saaks rajada Niidu
(katastritunnus 27302:001:0058) kinnistu ristumiskohast vähemalt 100
meetri kaugusele (vt alloleval skeemil punane joon).

Transpordimeti esialgsel hinnangul on ristumiskoha sobivaim asukoht
riigitee kurvi tipus (alloleval skeemil sinine nool), kus on tagatud parim
nähtavus riigiteele. Kui on vaja, saaks veidi mahasõitu nihutada (noolest)
ühele või teisele poole.

Jään ootama Teie tagasisidet, kas välja pakutud ristumiskoha asukoht on
Teile vastuvõetav.

Kui oleme ristumiskoha asukohas kokkuleppele jõudnud, saame alustada
ristumiskoha rajamise haldusmenetlusega.

Selleks palume kinnistu omanikul (või tema poolt volitatud isikul) esitada
meile vabas vormis digiallkirjastatud taotlus ristumiskoha rajamiseks.

Taotlus peab sisaldama järgmist infot:

*	Kinnistu omaniku kontaktid (nimi, e-post, telefon)
*	Vajadusel volikiri
*	Kinnistu nimi ja katastritunnus, kuhu juurdepääs rajatakse
*	Selgitus, milleks on juurdepääs vajalik
*	Kas ristumiskoht on alaline või ajutine. Kui  on ajutine, siis
milliseks ajavahemikuks
*	Milline on tegevusega kaasnev orienteeruv liiklussagedus ja
-koosseis (orienteeruvalt kui palju sõidukeid ööpäevas sõidab)
*	Ristumiskoha asukoha skeem (tähistada asukoht Maa-ameti kaardil)

Eelinfo: Ristumiskoha ehitamisel palume arvestada järgnevaga.

1.	Ristumiskoha ehitamiseks tuleb huvitatud isikul (või tema poolt
volitatud isikul) taotleda Transpordiametilt nõuded ja tellida pädevusega
projekteerijalt teeprojekt.
2.	Kõik ristumiskoha rajamisega seotud kulud ( projekteerimine,
ehitamine) kannab huvitatud isik.
3.	Ristumiskoha ehitamiseks sõlmime huvitatud isikuga lepingu.
Kahepoolselt allkirjastatud leping annab huvitatud isikule õiguse
ehitustöödeks riigitee alusel maal lepingus toodud tingimustel.

Jään eelkõige ootama Teie peatset tagasisidet, kas välja pakutud
ristumiskoha asukoht on Teile vastuvõetav.  Siis saate esitada taotluse.

Küsimuste tekkimisel võtke palun ühendust.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Koit Viliberg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, January 25, 2024 10:48 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Ajutise mahasõidu ehitamise taotlus

Tere

Valga Puu OÜ taotleb ajutise või alalise mahasõidu ehitamise kooskõlastust
ja tingimusi riigitee nr 24 äärde pääsemaks temale kuuluvale Kõrvelaane
27202:001:0135 kinnistule.  E-kirjale on manusena lisatud mahasõidu
asukoht ja omaniku volitus. Tegemist on maatulunudusmaaga ning vajame
ligipääsu metsamajanduslike tööde läbiviimiseks.

Lugupidamisega

Koit Viliberg

Juhatuse liige

MOB: +37258440269

 <https://vooremets.ee/>

Voore Mets OÜ

48304 Tellissaare 1 Jõgeva, Eesti

 <http://www.vooremets.ee/> www.vooremets.ee

 <https://foreko.ee/>

 <http://www.foreko.ee/> www.foreko.ee